AI Zoeken
B2B & B2C E-commerce feature
Author: Bas Kroontje - CEO PANGAEA Digital Agency Since 1995
De uitdaging
Hoe zorgen we ervoor dat de bezoekers van onze e-commerce portal altijd vinden wat ze zoeken?
Ook als ze 'gekke' vragen stellen, als ze bijvoorbeeld niet meer weten hoe het product precies heet? Of als ze iets zoeken om een probleem op te lossen en niet weten hoe ze de oplossing moeten beschrijven?
En ook nog eens als de data van de producten erg beperkt is? En dus eigenlijk geen zoekcriteria erop losgelaten kunnen worden?
Tijd voor AI zoeken van PANGAEA!
We won't stop until you are successful!
"Met AI zoeken vinden mijn klanten precies wat ze zoeken en zie ik de omzet navenant stijgen"
-
Brainstormen over dit onderwerp?
Laat je gegevens hieronder achter en we inspireren je met onze kennis, ervaring en ideeën. En we stellen on-the-fly ook de contouren van jouw digital business model op!
Communicatie
Wat ik ook van de vragen van klanten heb geleerd is dat ik het goed moet uitleggen. Zonder jargon en duidelijk aangeven wat het resultaat is.
Zo kwam ik een aantal jaar geleden thuis en de schilder die mijn huis weer netjes in de verf aan het zetten was, stapte van zijn ladder af en sprak me aan.
"Meneer, ik wil u complimenteren met uw mooie huis. Mag ik vragen wat u doet?"
"Ik ben Digital Marketeer", antwoordde ik.
"Huh wattes?" kreeg ik terug met een duidelijk niet begrijpende blik.
"Ik zorg ervoor dat mijn klanten voor iedere geïnvesteerde 1 EUR er 4 EUR voor terug krijgen".
Hij moest even 5 seconden denken en hij vroeg: "Als ik u nu 10k geef, wanneer krijg ik dan 40k terug?"
Mijn schilder snapt het verhaal. Jij ook?
"De exploded view pagina met alle producten is de meest bezochte pagina van ons platform"
Opdrachtgever PANGAEA
Investering
Om ervoor te zorgen dat de website ook écht bijdraagt aan het succes maken we, tijdens de Digital Strategy workshop die we bij aanvang geven, een business model.
Bottom line is dat iedere geïnvesteerde 1 EUR minimaal 4 EUR aan bruto marge móét opleveren. Inclusief de afschrijving van de initiële investering.
Business model
Het business model bouwen we op op basis van ons digital marketing model, onze ervaring in de markt en de B-Hag en 'The Why' die we samen met de klant opstellen.
De reactie van de klant als we klaar zijn, is de reden dat ik mijn vak zo leuk vind. Naast het feit dat je een start maakt met een gezamenlijk doel, je echt samen ervoor gaat om dit te realiseren.